Kuvia 2018

Vuoden 2018 ensimmäinen kuukausitapaaminen oli torstaina 11.1.

Keijo Tapper kertoi meille sotalapsista. Ruotsiin siirrettiin noin 72000 lasta talvi- ja jatkosodan aikana. Hänellä itsellään on henkilökohtaista kokemusta asiasta. Hän ja kaksi hänen veljeään olivat näiden lasten joukossa, minkä vuoksi hänen esityksensä oli hyvin puhutteleva. Kiitokset Keijolle.

Kunniapuheenjohtajamme Keijo Tapper

Helmikuun kuukausitapaaminen 1.2.2018. Virkistimme aivotoimintaamme tietovisailemalla. Sirpalta eivät kysymykset lopu.

Arpaonni suosi tällä kerralla Hilkkaa.

Kevätkokous pidettiin Hovirinnan Palvelukeskuksessa 1.3.2018

Vietimme hiljaisen hetken ja sytytimme kynttilän Heli Riskun ja Kalevi Tapperin muistolle.

Suru soittaa säveltä hiljaisuuden,

Kirkkaus ikuisuuden ihmistä koskettaa.

Huhtikuun kuukausitapaaminen oli 5.4.2018. Silloin vieraanamme oli Lähi Tapiolasta myyntineuvottelija Kari Heinälehto.

Saimme hyvää tietoa esim. terveysvakuutuksista ja vakuutus säästämisestä. Kari Heinälehto kertoili asiat kotoisasti ja ymmärrettävästi. Kuvan julkaisuun saimme häneltä luvan
Koska sisätiloissa kokoontuminen oli kevään viimeinen käsityökerho toi näytille kevään töitään.

24.4 olimme Minna Saarisen järjestämällä sokkoretkellä. Meidän jäsenistä oli mukana 16 henkilöä. Lisäksi oli väkeä ystäväkahvilasta ja muista eläkejärjestöistä. Yhdessäolo on aina mukavaa ja matkakohteet olivat mielenkiintoisia. Ohessa  muutama kuva elämyksellisestä Pöytyän enkelipuistosta.

Moottoripyöräilijöiden suojelusenkeli
Aatami ja Eeva ja tietysti käärme

Vietimme yhteistä ulkoilupäivää 3.5 aamupäivällä Rauhalinnan maisemissa. Kukatkin olivat puhjenneet  nupuistaan vilpoisesta alkukeväästä huolimatta. Kahvi maistui hyvältä Sirpan järjestämän rastilenkin jälkeen.

Hyvää syksyä kaikille. Nyt hakemaan metsästä hyvinvointia ja sieltä on vielä löydettävissä hyviä ruokasieniä. Tässä muutamia kuvina.

Karvarousku
Lampaankääpä,mainio pihvisieni.
Kangasrousku
Kanttarelli
Haavanpunikkitatti
Koivunpunikkitatti
Herkkutatti

Lokakuun kuukausitapaamisessa 4.10.2018 oli aiheena Kaarinan kirjaston palvelut ikääntyville.

Tiina Mäki-Takala antoi monelle uutta tietoa Kaarinan kirjaston toiminnasta.
Tämä esite on kattava.
Kaarinan kirjaston muistelulaukut 1950-luvun elämänmenosta.

Kaarinan seniorit ry vietti 40v juhlaansa 26.10.2018 Kaarinan kirkon juhlasalissa. Puheenjohtaja Paula Mäkinen toivotti juhlavieraat tervetulleeksi.

Kuivakukista oli tehty 40v
Juhlien emäntänä toimi taas kerran Leena Isotalo
Kaupungin tervehdyksen toi Jere Järvinen
Helokit esiintyivät
Keijo Tapper muisteli yhdistyksen vaiheita.
Kari Kantalainen esitti yksinlaulua.
Juhlapuheen piti Kansallisen Senioriliiton puheenjohtaja Aila Harjanne
Hymyttäret jaTotinen poika esittovät musiikkikuvaelman

Käsityökerho Kynsikkään väki on yhteistyönä virkannut isoäidinneliöitä, jotka nyt taas ovat kovin suosittuja. Neliöistä syntyi torkkupeitto, joka myydään joulujuhlassa huutokaupalla. Tuotto lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen.

Suunnnitelma on viittä vaille valmis
Tässä se on. Nimi voisi olla vaikka Ilonpisaroita.

Vietimme yhdistyksemme joulujuhlaa 14.12 Koriston tallilla. Luontokin oli jouluinen, kun oli saanut lumipeitteen. Taas kerran totesimme, että yhdessäolosta saa voimaa ja hyvän mielen. Kerhot esittivät ohjelmaa ja Leena oli kattanut joulupöydän.

Ja kuuset ne kirkkaasti luo loistettaan....
Käsityökerhon tekemät hyvän joulun toivotukset ja käpyhyasintit koristivat pöytiä.
Torkkupeitto huutokaupattiin ja keskellä kuvassa on sen omistaja. Kiitokset Ullalle. Tuotto meni Hyvä joulumielikeräykseen.
Hyväntekeväisyyspottia lisäsi kiertävä kuparipannu.