Kuvia 2015

Kevään vielä vähän viluiset ensimmäiset kukat toivottavat hyvää kevättä!

Sinivuokko kuvattu 27.3.2015
Krookus 16.3
Leskenlehti 16.3

Kuukausitapaaminen 2.4.2015. Mustelimme Tapio Rautavaaraa. Hänen syntymästään on kulunut 100 vuotta

Pentti Mäkelä piti kattavan esitelmän Rautavaaran elämän vaiheista.
Uusi puheenjohtajamme Paula Mäkinen kannustaa meitä jäsenia aktiiviseen osallistumiseen.
Hilkka Aaltosella oli Rautavaaraan liittyviä lapsuudenmuistoja.Jäsenistömme sotaveteraani kertoi kuunnelleensa korsussa Rautavaaran toimittamia radiolähetyksiä.
Kalevi Tapper esittää runon: Suomalainen
Ja laulukerho avustaa

Valtakunnallinen seniorikävelypäivä 6.5.2015

Paula saapui munkit mukanaan.
Väkeä saapumassa tutulle kokoontumispaikalle.
Kaikki osallistujat paikalla.
Ja vuorot kukkivat.
Samoin keltavuokot.
Kävelijöitä metsän siimeksessä.
Hienoinen sade ei menoa haitannut.
Matka jatkuu kohti sammakkolampea. Kävelyn lopuksi munkkikahvit maistuivat sateen ropistessa.

Toukokuinen kuukausitapaaminen vietettiin kerhojen esitysten ja iloisen yhdessäolon merkeissä 7.5

...ja kahvi maistui
Armikin oli tullut Turusta asti.
Veikko ja Kalevi aina valmiina soittamaan ja laulamaan
...ja juttu luisti

Varhainen sunnuntaiaamu 21.6 Kesämäessä

Oli todella sumuinen sunnuntaiaamu
Kello 6.15
Emokottarainen lauloi kutsuvasti sähkölangalla.
Pian tuli pöntöstä viisi poikasta ensilennolle läheisen katajan oksien suojaan. Tässä heistä yksi ihmettelemässä suurta maailmaa.

Elojuhlat Kaarinan lukion tiloissa 6.8.2015. Meidän vuoromme oli vastata kahvituksesta.

Iloiset kahvilippujen myyjät.
Näin kahvin vahvuus todettiin sopivaksi.
Pullat houkuttelevasti esillä.
Väkeä oli tänäkin vuonna runsaasti paikalla.

Syksyn ensimmäinen kuukausitapaaminen 3.9.2015. Valokuvaaja Sirkka Mantere esitteli meille vanhoja studiossa ottamiaan henkilökuvia. Kiva kun niin moni oli tullut paikalle.

Erkki johdatteli meidät aiheeseen
Tässä yksi monista kuvista.
Tämän pienen tytön kuva herkisti mielet ja myös se tapa millä Sirkka kuvat esitteli. Hän on tehnyt työnsä sydämellä.
Yleisö kuunteli mielenkiinnolla. Tällaisia ammatista ja myös harrastuksista kertovia esityksiä toivottiinkin lisää.
Oli mukava nähdä Anja-Riitta ja Ossi Haapaniemikin pitkästä aikaa.

Kaarinan hyvinvointi ja harrastemessut 2015. Lauantaina 10.10  10-14

Käsityökerho Kynsikäs ja runokerho Helokit ovat osallistuneet jo kahtena vuonna messutapahtumaan. Ja tänäkin vuonna ollaan paikalla. Messuilla kannattaa käväistä.

Kuvia messuilta 10.10.2015

Pääsin kuvaan runokerhon uuden vetäjän Tuula Saarisen kanssa.
Kalevalan päivä korostui runopöydän asettelussa.
Kaarinan Seniorit ja Kynsikäs esittelyssä.
Järjestelyihin osallistui iso joukko senioreita.
Lastenosio
Lisää näytteille asetettuja käsitöitämme.
Molempien pöytien ympärillä riitti asioista kiinnostunutta messuväkeä.

Kuntokävelykerho retkeili Vaarniemen maisemissa 26.10.2015

Kapusimme Vaarniemen vuorelle, vuorelta se ainakin tuntui sinne kavutessamme . Aurinko paistoi ja syksyinen luonto oli todella kaunis. Nautimme näkemästämme ja kokemastamme.

Näin sitä yhdessä kiivetään korkeuksiin.
Turvallisesti perillä.
Rohkeimmat käänsivät selkänsä jyrkänteelle.
Laavulla yönsä viettäneet retkeilijät olivat sytyttäneet nuotion,joten saimme makkarat heti paistumaan
...ja ravittuina jatkoimme matkaa.
Alastuloreitin varrella tunnistelimme eri sammallajeja ja halasimme puita saaden voimaa matkallemme.
Kerhonvetäjä Arja parin retkeläisten kanssa ottamassa aurinkoa tammivanhuksen kupeessa

Varsinais-Suomen kansallisen senioripiirin 30-vuotisjuhlamatkalle Tallinnaan 25-26.11 2015 osallistui meiltä 8 jäsentä. Matka onnistui hyvin ja kaikilla heillä oli ollut mukavaa.

Perinteistä pikkujoulua vietettiin Piispantallilla Alalemussa 3.12.2015

Juhlaan suunniteltu ohjelma.
Joulupukkikin poikkesi lahjoineen. En muista oliko hän juuri tämä pukki. Ainakin oli nuorekas ja huumorintajuinen.

Lisää kuvia joulujuhlasta. Tiernapojat esiintyivät ja oli lauluja ja runoja. Ruokapöytä oli kauniisti katettu ja ruoka maistuvaa. Mukavaa yhdessäoloa.